Wednesday, July 28, 2010

Open Season 2 (2008)

English:
Too many animated films in the year 2008. At least I can count about ten animated films for last year! Unfortunately, the animated film that used to always be a quality film and entertainment has now turned into cash cows for money no longer concerned with the quality. The result is that last year more and more animated films that flop and failed miserably at the Box Office. How to Open Season 2? Open Season 2 is not a best-selling animated film last year - but he also did not flop as well as many other animated film in 2008. If the ordinary income, whether that means the quality of animation is also mediocre?

Even young children are most afraid of the bears were not supposed to be scared by a bear named Boog. Why? Boog is very tame because he was a baby bear who was raised by a wild life in the forest guard named Beth. Life Boog originally very peaceful and quiet turned into chaos when a deer strange (he can walk on two feet!) Named Elliot appeared in his life. Elliot who was captured by an insane hunter named Shaw appealed to Boog to liberate it. Boog does not have the heart to see the chief Elliott became home decoration Shaw decides to help him. Shaw realizes that the Elliot and Boog conspire even thought that the animal attacked him and conspiring to eventually rule the whole world.

Unnoticed by Boog, next year he should have parted with Beth to adjust to life that is natural forest habitat. Because of the chaos which he did with Elliot, Beth had to send Boog back to the woods early. You can imagine how confused Boog to adjust to life in the forest that he thought was terrible and savage than his home in the city. When in the town of Beth always protect them from all dangers and meet all his needs, in the forest he kept dikerjai many animals and disturbed by Elliot all the time. It was not even the most horrible thing, because a minute is Open Season, aka the hunting season in which all people may freely hunt animals. Is Boog can survive and find your way back home to Beth who love him?

Gregetan. That's what I feel when watching Open Season 2. Why? The story of this movie is the formula-cliche about 'loneliness' and 'find your place in the world', yet at least in the early mid-story of this film is capable of working on these characters are fun. I immediately fell in love with the character of Boog and Beth, and Elliot was occasionally able to provoke my laughter (although most of my time is more often annoyed by his behavior.) Boog and Beth did have a chemistry that best fit throughout the film, feels like a brother and sister who love each other - and I hate how this movie failed to make the right impression when the ending to their relationship.

Animation and music in the Open Season is not quite that good. Over the Hedge, Happy Feet, Ice Age 2 and Cars offers quality animation is obviously much more sharp and interesting than Open Season. At least the Open Season can still be seen and enjoyed even a mediocre animation quality (not as bad as Hoodwinked example). His music also feels like a patch here and there, and I do not exactly enjoy it. His music seems to really only a reflection of what was happening on the screen and no value whatever meaning can be gleaned from it. To fill her voice, once again Boog and Beth are filled by Martin Lawrence and Debra Messinglah the most memorable in my heart. Elliot is too thick with the feel of Ashton Kutcher and funny to see him mostly diusili in this film considering he'd rather deceptive passers Punk'd.

On the whole, Open Season 2 is a film for children that can not be liked by adults. Definitely not a timeless film that can be watched ten years later for example. Answering my question at the beginning of the article: This movie revenue on average is nothing not because their quality is also average.




Indonesia:
Terlalu banyak film animasi pada tahun 2008 lalu. Saya sekurang-kurangnya sudah bisa menghitung sekitar sepuluh film animasi untuk tahun lalu! Celakanya, film animasi yang dulunya selalu menjadi sebuah film yang bermutu dan hiburan yang menyenangkan kini telah berubah menjadi sapi perah demi mendapatkan uang tanpa mementingkan kualitas lagi. Hasilnya adalah tahun lalu makin banyak film animasi yang flop dan gagal total di Box Office. Bagaimana dengan Open Season 2? Open Season 2 bukanlah sebuah film animasi terlaris tahun lalu – tetapi dia juga tidak flop juga seperti banyak film animasi tahun 2008 lainnya. Kalau pendapatannya biasa-biasa saja, apakah itu berarti kualitas animasinya juga biasa-biasa saja?

Bahkan anak kecil yang paling takut dengan beruang pun tidak seharusnya takut dengan beruang bernama Boog. Kenapa? Boog sangat jinak karena dia bayi beruang yang dibesarkan oleh seorang penjaga kehidupan liar di hutan bernama Beth. Hidup Boog yang semula sangat damai dan tenang berubah menjadi kacau balau ketika seekor rusa aneh (dia bisa berjalan dengan dua kaki!) bernama Elliot muncul di dalam kehidupannya. Elliot yang ditangkap oleh seorang pemburu sinting bernama Shaw memohon kepada Boog untuk membebaskannya. Boog tidak sampai hati melihat kepala Elliot menjadi hiasan di rumah Shaw memutuskan untuk menolongnya. Shaw menyadari bahwa Elliot dan Boog bersekongkol malahan mengira kalau para binatang berkonspirasi untuk menyerangnya dan pada akhirnya menguasai seluruh dunia.

Tanpa disadari oleh Boog, tahun depan ia seharusnya sudah berpisah dengan Beth untuk hidup menyesuaikan diri dengan alam hutan yang adalah habitat aslinya. Karena kekacauan yang ia lakukan dengan Elliot, Beth terpaksa mengirim Boog kembali ke hutan lebih awal. Bisa dibayangkan bagaimana bingungnya Boog untuk menyesuaikan diri dengan kehidupan di hutan yang ia anggap sangat mengerikan dan buas dibandingkan dengan rumahnya di kota. Bila di kota Beth selalu melindunginya dari segala marabahaya dan mencukupi segala kebutuhannya, di hutan ia terus dikerjai banyak binatang dan terganggu dengan Elliot sepanjang waktu. Itu bahkan bukan hal yang paling mengerikan, karena sebentar lagi adalah Open Season alias musim berburu di mana semua orang boleh bebas memburu binatang. Apakah Boog bisa bertahan hidup dan mencari jalan pulang kembali kepada Beth yang mencintainya?

Gregetan. Itulah yang saya rasakan ketika menonton Open Season 2. Kenapa? Cerita dalam film ini memang memakai formula klise mengenai ‘kesendirian’ dan ‘menemukan tempatmu di dunia’, toh setidaknya pada awal pertengahan cerita film ini mampu menggarap karakter-karakter yang ada menyenangkan. Saya langsung jatuh cinta dengan karakter Boog dan Beth, dan Elliot sesekali mampu memancing tawa saya (walaupun kebanyakan waktu saya lebih sering kesal karena tingkah lakunya). Boog dan Beth memang memiliki chemistry yang paling pas sepanjang film ini; terasa seperti kakak dan adik yang saling mengasihi – dan saya benci bagaimana film ini gagal membuat kesan yang pas saat ending untuk hubungan keduanya.

Animasi dan musik dalam Open Season juga tidak bisa dibilang bagus-bagus amat. Over the Hedge, Happy Feet, Ice Age 2 dan Cars menawarkan kualitas animasi yang jelas jauh lebih tajam dan menarik ketimbang Open Season. Setidaknya Open Season masih bisa ditonton dan dinikmati walau kualitas animasinya pas-pasan (tidak sampai seburuk Hoodwinked misalnya). Musiknya juga terasa seperti tempelan di sana-sini, dan saya tidak bisa dibilang menikmatinya. Musiknya sepertinya kok hanya refleksi dari apa yang tengah terjadi di layar dan tidak ada nilai makna apapun yang bisa dipetik darinya. Untuk pengisi suaranya; sekali lagi Boog dan Beth yang diisi oleh Martin Lawrence dan Debra Messinglah yang paling berkesan di hatiku. Elliot terlalu kental dengan nuansa Ashton Kutcher dan lucu melihat dia kebanyakan diusili di film ini mengingat dia lebih suka memperdayai orang lewat Punk’d.

Secara keseluruhan, Open Season 2 adalah film untuk anak-anak yang tidak bisa disukai oleh orang dewasa. Jelas bukan sebuah film abadi yang bisa ditonton sepuluh tahun kemudian misalnya. Menjawab pertanyaan saya di awal artikel: pendapatan film ini rata-rata tidak lain tidak bukan karena kualitasnya yang juga rata-rata.


Info: imdb

Download Film Open Season 2 DVDrip-aXXo: Download

Download Subtitle Indonesia Film Open Season 2 DVDrip-aXXo: Sub Indo

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms